fredag, februari 18, 2011

Sportlov, jobb och firmafest


Bilden är från häromkvällen när Doris somnade såhär ovanpå mig :)

Ja, nu har jag precis skickat iväg Doris på "sportlov". Mamma är ju ledig hela nästa vecka och körde till landet redan idag. Doris älskar att vara där och mamma gillar att ha sällskap på sina promenader, eftersom hennes gubbe "bara vill spika". Imorgon ska vi på firmafest med Magnus jobb så passade ju bra med hundvakt. Ska jobba mån och tis på Elinebo och tänkte köra till farmor i nästa vecka också, så blev ju extra smidigt :) Men är alltid tomt i huset utan dom små tassarna som trippar efter en :(

Magnus sa häromdagen att jag har samma förtjusning i blicken när jag tittar på Doris fortfarande, som jag hade när jag såg henne för första gången när hon var fyra veckor. Och igår kom hon med husse och hälsade på mig på Skogsstjärnan, och då sa min kollega att det syntes på mig att jag är väldigt glad för min hund. Tro tusan det! Igår såg vi för andra gången filmen "I am legend" med Will Smith och jag stortjöt även denna gång när han måste ta livet av sin hund för att den bär på dödlig smitta. Usch och fy!

Igår preliminärbokade vi en resa också. Turkiet vecka 44. Gött att det äntligen är bokat! Så nu ska jag bara komma ihåg att förnya mitt pass, som precis gått ut.

Idag ska jag försöka komma på vad jag ska ha på mig imorgon kväll. har redan kört igång med tvätten, och misstänker att det blir lite hemmafix. Skulle verkligen behövas städas och lägga in kläder. Är bra att passa på när Doris inte är hemma också.

Inga kommentarer: