torsdag, maj 29, 2008

Kan jag köpa din tystnad?

Gröna linjen

En man iklädd tomtedräkt står och spelar fiol i tunnelbanan i en ganska full vagn då en redan irriterad tjej ~25 kliver på och hamnar brevid tomten.
Tjejen: Jag ger dig 25 spänn om du går av.
Tomten antar budet och går av, tjejen sätter sig ner mitt emot en kille ~25.
Killen: Fan vad coolt! Du har inte lust att gå av vid nästa station och ta en kaffe eller nåt?
Tjejen (surt): Du får 50 spänn om du håller käften!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ha ha ha- Så jävla bra. Såna människor gör mitt liv värt att leva minst en dag efter en sån kommentar!

Det får mig att tänka på SSUs valläger på Öland 1998 när SSU Bohuslän hade en jävla fyr som spelade dragspelsmusik typ dygnet runt. Vi gav dom 20 spänn för att stänga av dragspelshelvetet i två timmar, och det gav dom ett nytt affärskoncept för att få in pengar til sol-fonden. Så snart betalde alla för att få tyst på fyren....

Sen att vi bidrog genom att köra runt folk i en trampbil spelandes Calcutta av Dr Bombay med skylten Calcutta-taxi är ju en helt annan sak. Den var faktiskt ganska poppis på den tiden så vi fick ihop pengar utan att behöva stänga av.

1 kommentar:

Jorma sa...

Klockren! Tänk om man liksom hade nerven att liksom bete sig så. Men nej nej...man måste ju vara tillmötesgående och trevlig hela jävla tiden. Isch!