måndag, maj 26, 2008

roten till mäns elakheter?

Läste en artikel i Veckorevyn som var skriven av en kille som jobbade på nån herrtidning egentligen. Han listade tio saker som killar tänder på hos tjejer, utan att vi tjejer vet om det.

Högst upp på listan stod att vi skäller ut dom. Lät ju väldigt konstigt, tyckte jag oh läste vidare. Jo, män klagar över att vi skäller på dom jämt, men i själva verket får det dom att tänka på alla sexiga auktoriteter i sitt liv, som den där snygga mattefröken som alla var kära i på högstadiet, eller som kvinnliga poliser etc.

I själva verket kan man alltså utgå ifrån at män är undergivna av naturen, och att dom gillar när vi bestämmer över dom. Det är kanske inte bara av lathet som jag får välja ganska ofta då alltså?

Det skulle ju verkligen också förklara en hel del om det var sant. Som varför han oupphörligen gör saker som han vet att jag inte gillar, och som vi har pratat om tusen gånger. Har haft svårt att hitta en rimlig förklaring till varför man gör saker med flit som man är medveten om sårar eller retar andra. Men nu har jag ju plötsligt förstått. Han gör det för att han vill att jag ska skälla på honom. Killar tänder tydligen på det.

1 kommentar:

Jorma sa...

Ibland kan det ju vara bra att ha nån som står där med piskan och säger till en vad man bör göra. Det blir väl lite av en boost kanske. Att man liksom gör något för att få en positiv bekräftelse. Flockdjursegenskaper antar jag....