söndag, maj 17, 2009

Söndagstråk

Har varit ute i på Söderåsen på PL hajk hela helgen och är hyffsat trött. Försöker hålla mig vaken, eftersom jag ska jobba imorgon bitti och vill somna när jag går och lägger mig, men hur lätt är det när det inte finns nåt att se på tv?

Har funderat flera gånger över varför det är så himla dåligt TV-utbud på söndagskvällar? Måste ju vara den kvällen på veckan som folk sitter hemma och gör ingenting allra mest, liksom. Och då borde det finnas lite underhållning. Det brukar vara nån film vid typ nio, men det är lite sent att börja tv-kvällen om man har tänkt sig att komma i säng i tid.

Nä, blir kanske lite läsa eller plugg istället fram till Parlamentet, men jag orkar egentligen inte alls. Är helt såsig i skallen efter att ha kört en väldans massa mil, eftersom jag fick ta en avstickare till akuten också med en stackars scout som spräckte ett ögonbryn. Två timmars värme i min rullande kuvös i kombination med lite sömn och mycket frisk luft ger såsig skalle.

Har tryckt i mig två majskolvar och köpt lite chips så att jag ska hålla mig vaken ett tag. Såg att The Guru är på tv ikväll, och den är ju faktiskt rätt skoj. Kanske orkar ta mig för att fixa disken och lägga in en maskin tvätt och packa upp också, vi får se. Kändes inte lönt att tömma och städa bilen iaf, för på torsdag är det vårläger :) Så blir väl bara en avsköljning av bilen.

Inga kommentarer: