onsdag, februari 03, 2010

I väntan på den globala uppvärmningen....

Vad är det här för väder egentligen? Jag gillar snö, men inte snöstorm pch är ganska trött nu på att det är minusgrader och att man måste skotta fram och skrapa bilen varje dag. Och då kör jag ändå inte till jobb förrän vid elva! Det har aldrig hänt under min levnadstid att snön har legat kvar från december till februari här nere.

Doris är dock fortfarande överlycklig över snön och vill vara ute och busa i den hela tiden... fast när det snöar så här mycket får hon ha täcke, och det är väl sådär uppskattat. Hon har fått en ögoninfektion också, lilltjejen. Sådär lätt att ge henne två typer av ögondroppar två gånger per dag.

Funderade också lite igår kväll på det här med vänner. När jag gick på gymnasiet hade jag väldigt många killkompisar som stod mig nära. När jag flyttade till Jönköping tappade jag en del av dom, och nu är typ alla borta. Man pratar kanske lite på facebook och skickar nåt sms ibland, men det är nog allt. När det har varit blåsigt och stormigt i mitt liv så är det tjejerna som har stått pall. Det är tjejkompisarna som har vetat vad dom ska säga och göra när jag varit ledsen. Har aldrig sett det som att jag är en person som föredrar att umgås med tjejer, men det börjar ju nästan se ut så nu.

Jennie har jag kännt sen fyran och Johanna sen femman. Och Alex, som jag känt sen sjuan, pratar jag med varje dag. Och hennes underbara lilla Alva är också en riktig tjejkompis :)

1 kommentar:

Gunnar sa...

Är ju gott med vinter ju :)

Fast gissar att det är ont om riktigt härliga vinterdagar därborta söderöver. Du vet sånnadär med blå himmel och massor av minusgrader :D