onsdag, januari 27, 2010

Januari...

.... är snart slut. Det innebär en hel del roligt. Jobb och resor och lite annat.

Jag har blivit lovad halvtidsvikariat februari månad ut iaf, så nu jobbar jag på för fullt. Känns kul att ha nåt riktigt att göra och att dra in lite pengar, men är såklart trött så här i början... är inte van att jobba så många dagar på en vecka. Jag älskar mitt jobb och tycker för det mesta att det är jätteroligt, men ibland så blir man så trött i huvudet. Man får inte ha en dålig dag och man måste alltid vara glad och inspirerad, så ibland är man helt slut när man kommer hem.

Imorgon ska vi hämta nya bilen till Magnus. En passat -08, som jag pushade för eftersom jag och Alex ska köra med den till Österrike vecka 8. Man är ju inte jättesugen på mer snö just nu, men det blir säkert buskul iaf. Lite solsken och några goda öl så står vi nog ut med snön. Plus att vi ju kan åka skidor på den då :)

Tycker det kunde sluta snöa nu, om inget annat bli lite varmare så att jag kan tvätta bilen. Den ser ut som en rullande lerhög. Idag när jag körde hem från jobbet hade jag dessutom svårt att hålla den kvar på vägen, trots ESP system och dubbdäck. Var hur mycket snö som helst på vägen. Nackdelen medc att bo utanför stan.

Nån som gillar snön är Doris. Hon tycker det är buskul att springa i djup snö och jagar snöflingorna. Hon har varit van att jag varit hemma nu hela hösten, så nu när jag försvinner nästan varje dag har hon blivit så mattig. Så fort jag kommer hem så följer hon efter mig överallt. Lite jobbigt emellanåt faktiskt, så i helgen ska hon få åka upp till mamma och Ingemar i Smedhult och busa. Så får jag lite ledigt från henne och hon får lite full uppmärksamhet där istället.

När hunden är borta ska matte passa på att festa, eftersom jag kan sova dagen efter. Så på fredag blir det 80-tals kväll på Sundspärlan och på lördag blir det 25-års fest hos Ida. Ska bli kul, men man är väl lagom sleten på jobbet på måndag sen kan jag tänka.....

Inga kommentarer: