fredag, januari 08, 2010

Helger, jobb och födelsedag

Märkligt när det inte hänt ett skit på jobbfronten sen i september att man alltid får massor att göra runt helgerna. Blev inringd 28e och 30:e och sen fick jag börja nya året med att jobba 2:a, 3:e, 4:e och 5:e också. Visar sig att det inte gått helt rätt till med fördelningen av timmar till vikarierna. En av timvikarierna är arbetsledarens son, så kanske inte helt konstigt. Men nu har det iaf satts igång en process, så förhoppningsvis kan det bli mer timmar framöver. Trivs ju så bra på mitt jobb. Den 5e sjöng dom för mig och jag fick blommor för att fira min födelsedag dagen efter. Gullisar är dom :)

I onsdags var det dags att bjuda hem släkten för första gången sen jag flyttade hit. Det gick bra. Jag bjöd på persilje och vitlöktsfrästa champinjoner på toast till förrätt och fisksoppa med saffran till huvudrätt. Sen hade mamma gjort en marängtårta. Mums :)

Fick fina presenter. Kläder och ett armband av Magnus, och pengar till nya skidkläder av mamma och Ingemar. Har hittat ett ställ jag vill ha men det är Peak Performance och kostar 6500 så tror nog att det blir något annat..... Fick också en superfin tekanna samt presentkort på Åhlens av min moster. Fick presentkort på HM i julklapp så är väl bara att shoppa loss nu då, haha. Synd att dom inte säljer skidkläder där, men har nu 2200 kr i skidklädeskassan, eftersom jag fick pengar av farmor också.

Igår var det slappedag, förutom att jag var ute i två timmar i skogen med Doris. Hon lekte med en annan hund som heter Sebbe och dom sprang lösa och brottades och hade sig så hon var helt blöt och mycket trött efteråt.... Nu ligger hon och myser mot mitt ben och vi ska snart gå ut en runda. Snö är härligt för hundvalpar och hon blir helt tokig. I helgen ska hon få vara hos mamma och Ingemar i Smedhult. Dom kunde ta henne med redan ikväll, men jag tror att jag kör upp med henne imorgon lunch istället.... Huset är så konstigt tomt utan ljudet av små tassar....

Inga kommentarer: