torsdag, juni 10, 2010

Regniga dagar

Såklart regnar det när jag för en gångs skull har ett par lediga dagar. Till råga på allt så har jag varje morgon hela veckan blivit väckt av maskiner och bankande innifrån kyrkogården, så nån sovmorgon har man ju inte fått direkt :( T.o.m. Doris är trött och vill sova längre på morgonen. Och nu har jag ingen ledig dag igen förrän om en vecka så det är väl bara att bita ihop. Av andra sidan kommer jag väl att somna i tid ikväll för att jag är trött, och det är ju en fördel om man ska upp och jobba imorgon faktiskt.

Annars då? Ja vi letar lite nya möbler. Ska bli ny soffa, bokhyllor och vitrinskåp till nya lägenheten. Sen försöker vi hitta en ny madrass till sängen också. Inte helt lätt eftersom Magnus har specialmåttet 180 x 210 för att få plats med sina långa ben. Vilket iofs känns onödigt, eftersom han sover på snedden ändå :P

Idag ska vi iväg till Landskrona och besiktiga husvagn. Gick inte att få en tid i Helsingborg av någon anledning. Sen ska vi på möte med bankens jurist och skriva samboavtal och avtal om betalning på lägenhet med tanke på att det är jag som puttar in all kontantinsats osv. Får hoppas på lite uppehåll idag också så att man kan gå en sväng med Doris. Och imorgon såklart, för alla studenterna.

1 kommentar:

aveldi sa...

Ja håller verkligen tummarna för morgondagen. Fatta att det är sju år sen vi tog studenten... var tar tiden vägen??