torsdag, mars 31, 2011

Uppvaktning och annat

Idag har jag avrit och firat min "tant" Gärd på 70-årsdagen i Landskrona. Gärd är en gammal kollega till min mamma. Hon har inga barn, men ställde gärna upp som barnvakt när jag var liten så jag har varit jättemycket med henne. Hon har alltid kommit på alla mina födelsedagar och sånt och jag har fått doppresenter och studentpresenter etc. Nu börjar hon bli ganska virrig och dålig, men hon blev superglad över att vi kom och hon berättade för alla om att jag brukade sjunga så fint för henne när jag var liten. "Helt tonrent" sa hon och jag trodde nästan att jag skulle bli tvungen att ställa mig upp och dra av ett solo, haha.

Fick massor av komplimanger under kvällen också. Hade snygg figur, snygg klänning, snyggt halsband och snygg jacka och var allmänt smal och snygg. Skadar ju aldrig med ett litet egoboost. Och just det ja, sen hade jag en snygg bil och en snygg sambo också, hahaha.

Gärd är en av två äldre damer jag känner som är världens mest kärleksfulla individer med så mycket att ge, som är så förtjusta i både barn och djur, men som aldrig träffat nån man och bildat familj, eller ens skaffat sig en katt. Det känns sorgligt på nåt sätt, som nåt slags slöseri på bra mammor eller vad man ska säga.

Ledig imorgon så får väl se vad det blir att hitta på. Lite av det jag skulle gjort idag men som inte hanns med kanske, dvs tvätt, disk och betala räkningar. Sen skulle jag behöva handla lite också faktiskt. Hade ju varit otroligt skönt att nån gång ha tid att bara sitta och läsa en bok, men det får väl bi nästa år kanske, haha.

Inga kommentarer: