onsdag, oktober 10, 2012

Vad ska man ha för rubrik?

Står verkligen helt still i huvudet på rubriksättaren just nu, så får bli så här, haha. Har varit helt slut i batteriet hela dagen så det kanske bara hör till. Jobbat för DisplayEvent måbdag och tisdag och demat ekologisk yoghurt på Maxi. Det är roligt att vara ute och jobba i butiker igen, och det är mycket folk man får träffa. Speciellt nu när man stod i en butik på "hemmaplan" Träffade massa gamla kompisar, min massör, min gamla fransklärare, lite gamla scouter och min gamla franskalärare från gymnasiet som kvittrade på i tio min innan hon gick, haha. Men hon gav mig ett VG en gång i tiden, så det får man
väl stå ut med, haha. Finns en del som är mindre roligt också när man jobbar så. Många föräldrar verkar t.ex. lämna sina barn vind för våg i affären eller komma dit bara för att äta. Lte tråkigt. Så många sinnesintryck blev det på två dagar och lite lite sömn mån-tis så i morse sov jag till efter 11 innan Doris knuffade liv i mig. Men då hade solen tittar fram så vi fick en promenad i solsken för omväxlings skull. Skördat lite i trädgården idag. Var inte så många hallon på busken men tog dom få där satt eftersom det är lovat kalla frostnätter ett tag framöver. Tog också in några tomater som börjat få lite färg och stoppade dom i en låda så att dom mognar. Sen gav jag mig på äppleträdet. Vi har verkligen hur mycket äpplen som helst, tre olika sorter inympade på samma träd ger en imponerande lång säsong. Så här är det äpplen på längden och tvären. Gjorde två nya burkar äpplemos idag och sen gjorde vi smulpaj på scouterna med en del. Ska skänka bort lite till min moster också imorgo tänkte jag och så är det mycket äpplekaka och äpplekyckling här hemma. Tur att Magnus är på väg hem med mer kyckling till mig, haha. Och äntligen fick jag läst ut min bok i måndags kväll. Ska nu börja på nya deckaren som jag spanat på ett bra tag. Igår var jag så trött att jag somnade innan jag träffade kudden. Typ. Men ikväll ska jag nog orka lite mer. Ska jobba i Dagvården imorgon och på lördag. Verkligen helt olika jobb man har, men det är en rolig kombination :) Det känns bra nu :) Rikigt bra.

Inga kommentarer: