måndag, oktober 08, 2012

Nya utmaningar

Sakta, sakta återvänder jag till livet. Ja, så känns det faktiskt när energin i kroppen börjar återvända. Får passa mig nu för att köra på för hårt igen bara, så att jag inte tappar sugen helt igen. "Världen är full utav tappade sugar", som Nalle Puh säger. Jobbade på skogsstjärnan i månags och sen har jag haft några lugna hemmadagar. Dåligt väder dödade effektivt alla planer på trädgårdsarbete, men i gengälld har det blivit mycket tvättat och pysslat inomhus. I torsdags åke jag och Maria till Malmö och gick en sväng på entré och småshoppade. På vägen hem stannade vi även på Nova i Lund och åt och shoppade lite till. Kul med en sån där dag när man bara låter spontaniteten styra, och bara ser vart man hamnar. I fredags var det dags för nyagamla utmaningar. Jag gjorde mmin första butiksdemo på flera år, för DisplayEvent. Jobbade för massa år sen med butiksdemon, men har inte gjort det på jättelänge och inte direkt saknat det heller om jag ska vara ärlig. Men nu fick jag erjudande av min granne att jobba några pass för hennes företag och hakade på. Jag var på CityGross i Ljungby och demade Berggrens fiskburgare.
Det var verkligen superroligt att vara ute i butik och jobba igen. Jag som älskar möten med människor och kan prata med vem som helst. Helskoj. Är inbokad på några jobb till framöver och det känns roligt. Känns roligt med nåt där jag känner att jag har chans att utvecklas och sen är det ju aldrig fel med lite extra klirr i kassan heller. Särskillt inte om man vill bygga nytt kök. Men fy fasen vilken träningsvärk jag fick i låren. Var helt död i benen igår. Blev en riktig höstlördag med hundpromenad och grötfrukost. Vi gjorde ett ryck och höströjde lite i trädgården. Magnus klippte ner flera buskar. Oj, vad stor vår trädgård blev plötsligt! Tänk att det fanns så mycket gräsmatta kring dom buskarna. Jag kokte sylt på hallon och björnbär och vi åt massa gott hela dan. Först plättar till mellanmål, sen oxfilé på toast till middag och äpplekaka med vaniljsås till efterrätt. Mums :) Idag har jag också varit ganska effektiv. Tog mig äntligen i kragen och satte mig ner med skolböckerna och skrev en jätteuppgift om akuta buksjukdomar. Slutdatum på min utbildnig efter att jag gått ner i studietakt till 75% är 7 december, så nu kör jag så att det ryker! Har dessutom lyckats hinna med att sitta ner och läsa flera kapitel i min bok som legat på nattduksbordet sen i Februari. Känner på mig att den äntligen blir utläst ikväll. Äntligen.

Inga kommentarer: