söndag, september 30, 2012

Mys och familjehelg

Ja, så har det varit detta veckoslut. Det är så skönt att bara få göra saker som man trivs med, som får en att ladda batterierna. Känner att jag sakta, sakta är på väg tilbaka till mitt vanliga energiska jag igen. Började myshelgen i fredags med att vi passade Sandy och gick på långpromenad här hemma i byn med båda fina tjejerna. Dom är så söta ihop och så glada för varandra och det är ju ganska praktiskt också att ha grannar med hund som gärna passar tillbaka. Sen bakade vi här hemma. När jag var liten brukade jag och mamma baka hallongrottor, och nu hade jag massa hemmagjord hallonsylt stående som inte blev uppäten så jag bestäde mig för att prova. Dom blev mycket goda, och det var superenkelt att baka dom :) jag kladdade med degen och Magnus hällde sylten. Sen gjorde vi hundkex med ostsmak till Doris. Dom blev visserligen lite brända, men luktar gott och Doris har iaf inte vägrat att äta dom så blev nog ganska lyckat ändå. Igår var vi på kalas. Lilla Vanja fyllde 3 och hennes pappa fyllde 47 så det var 50-årskalas i Bjuv. Mycket trevligt som vanligt och god mat och massa busiga ungar. Ganska speedad 3-åring dock så jag är tacksam att jag får andas ut lite tills jag ska passa henne på tisdag, men goaste ungen e hon. Idag funderade vi på Mikaeli marknad, men det blev lite för ont om tid så vi hoppade över det, eftersom vi skulle på fotboll. Svägerskan hade fått biljetter till fotboll och jippo via jobbet, så vi hakade på. Fördelen var att HIF vann med 3-0 så det var go stämning, men lite kallt och en inte alltför spännande match. Men man borde faktiskt gå på Olympia oftare, för det är ändå ganska trevligt. Gick mycket när jag var yngre. Imorgon ska jag jobba på skogsstjärnan. En bra start på veckan :) Och sen ska det shoppas nya höstskor. Undrar hur dyrt det blir?

Inga kommentarer: