onsdag, september 19, 2012

Jaha, och idag då?

Vaknade i morse av att regnet slog mot rutan och vinden ven runt huset. Vände mig om och somnade om igen. Får ont i ryggen om jag ligger för länge i sängen och Doris ville ut så till slut fick jag släpa mig ut iaf. Drog på mig regnställ och gick ut, och då slutade det såklart att regna. Hade gärna velat fixa lite i trädgården, men sådär har vädret varit hela dagen. Ett tag haglade det t.o.m. samtidigt som solen sken. Mycket mystisk väderlek.
Det är så mysigt att ha lite gott i trädgården att kunna använda i hushållet, jag har blivit en gammaldags husmor sen vi fick trädgård och syltar, saftar och kokar kräm och liknande. Idag åt jag hemmagjord äpplemos på morgongröten. Har tre olika sorters äpplen på ett träd som bågnar. Till kvällsmat blev det potatissoppa på egna potatis och sen har jag kokat en omgång hallonkräm på egna hallon, direkt från busken ner i grytan. Så fina hösthallon vi har stora, röda och maskfria. Ska ha ledarkollegorna från scouterna här på lördag kväll så får börja fundera på vad jag ska bjuda på då. Om tomaterna lägger på ett litet kol och mognar så kan det kanske bli lite tomat och mozzarella-sallad framöver, en klar favorit i det här hushållet. Skulle gärna vilja koka äpplekräm också, men sist jag provade det blev den väldigt klumpig. Övriga tips på vad man kan göra med äpplen tomater och hallon mottages gärna. Är det förresten nån som vet hur man bär sig åt för att göra en vettig styckesindelning på bloggen? Lägger texten i stycken när jag skriver men får inte ut dom så.....

Inga kommentarer: