onsdag, augusti 12, 2009

Slö eftermiddag, produktiv dag


Jag som trodde att jag hade allvarliga problem att parkera med v70:n, eftersom den är så stor i förhållande till min egen bil. Det här har jag i varje fall aldrig varit i närheten av, haha.

I förmiddags var jag och fick papis lägenhet värderad. Mäklaren frågade mig vilket pris jag hade tänkt mig och då sa jag att jag uppskattade att jag skulle kunna få 800 000 för den. Det visade sig att jag träffade precis rätt, för hon ville lägga ut den för 795 000 i utgångsprisn :) Men först ska jag få hjälp med lite styling så att jag vet vad jag ska tömma och vad jag ska låta stå kvar. Kan vara ganska praktiskt. Har fått bättre offerter från andra mäklare, men den här verkade bra och hon gav mig lite rabatt plus att mycket ingick så det blev så. Sen hade hon gått på Olympia och haft papi i skolan så hon blev chockad och började gråta när hon kom på vem det var.

Så nu är det mest andelarna i företaget som blir lite krångligt att reda ut till bouppteckningen, men vi får väl hoppas att det löser sig så smidigt som möjligt så att jag kan sälja så fort som möjligt.

Nu på eftermiddagen har jag och Doris bara slöat. Hon var lite orolig i natt så vi var trötta båda två och har slumrat lite på soffan efter maten. Ikväll kommer Ida och Helmut hit och leker så då får hon ju vara lite pigg. Verkar som att kroppen anpassat sig efter fästinhalsbandet, men hon har nån liten knuta på magen som det verkar vara vätska i. Vet inte vad det är. Nån som kan vara hundvakt på tisdag förresten? Behöver eventuellt täcka några timmar om jag inte hinner hem från jobb innan Magnus börjar på sitt.

Nä, nu får jag väl försöka dra mig upp ur soffan och göra nåt vettigt en liten stund.

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Ha, ha....superbra parkering!