måndag, augusti 17, 2009

kanske lite mer sömn?


Piiip piiip piiip vaknade jag av i morse. Ljudet kom från Doris som lekte med en av sina leksaker. Egentligen ska hon inte ha pipleksaker i sovrummet, men jag använde den för att locka dit henne igår så jag får väl skylla mig själv. Lyckades få henne att sova en halvtimme till uppe i sängen. Sen var klockan nio så då gick vi upp och gjorde frukost.

Köpte nytt regsnställ för 900 kr i lördags för att jag skulle ut i skogen. Naturligtvis regnade det inte mer den dagen, men idag ser det nästan ut som att det skulle kunna bli läge att testa det.

Magnus ska till läkaren idag och sen tänkte vi eventuellt åka till Arild för att titta på en bilbur till Doris. Sen ska det bokas veterinärstid, och jag har fått repor på mitt ena par glasögon så skulle nog vilja lämna in dom till lagning också. Sen blir det väl friidrott och godis i soffan ikväll med Doris, när Magnus ska iväg och jobba.

Imorgon ska jag jobba. Har blivit i snitt en dag i veckan nu, och det är lite i minsta laget för jag gillar ju verkligen mitt jobb :) Men på onsdag och fredag är det obligatoriskt att vara i skolan och sen ska ag ut i praktik i fyra veckor så det kanske är bra med lite ledigt först. Ska vara på hemvården på stattena.

Nä, nu blev det så mörkt så jag får nog tända lite lampor innan regnet. Sen får jag snart väcka Magnus också.

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Vi måste också köpa bra regnställ och stövlar sa vi häromdagen. Men vi har inte hund - de kallas barn!