tisdag, oktober 13, 2009

Hej mitt vinterland?




Idag har vintern kommit till Mörarp. När Doris skulle ut och kissa i morse var gräsmattan och alla hennes leksaker vita av frost. Aningen konfunderad var hon. Som tur för mig köpte min snälla sambo ny halsduk och mössa till mig igår så att vi kan gå ut i skogen iaf, jag och Doris.

Förra veckan var full av mys. Vi fick träffa lilla Vanja, Magnus systerdotter, för första gången. Hur mysig som helst var hon och grät inte alls i min famn. Sen följde Doris med mig på sitt första scoutläger och provade Mattes sovsäck. Det gick superbra, men så är hon ju också en översocial valp som man kan lämna med i stort sätt vem som helst.

Igår avslutade jag alla pappas krediter och betalde gravstenen och bouppteckningen. Nu får det inte komma fler räkningar, för pengarna börjar ta slut. Ska bara försöka hitta gravljus nu också. Varje gång jag varit på Maxi så har dom varit slut i precis den storleken jag vill ha, både i stan och i Hyllinge.

Ni som är hejare på att lägga in bilder och bildtexter mitt i era inlägg kan väl tala om hur man gör, för jag får bara mina bilder att ligga allra först.

2 kommentarer:

aveldi sa...

När du har rutan uppe för att välja bild. Klicka på Ingen layout, då hamnar dom överst men sen kan du bara dra dom dit du vill ha dom i inlägget. Kan centrera dom genom att markera och klicka på ikonen för att centrera text... Typ...

EmiliaJ75 sa...

Vilka fina bilder! Ha en bra helg!