söndag, oktober 04, 2009

Mys och shoppinghelg



Usch vilket skitväder det har varit i helgen. Märks att hösten har kommit, Inget annat att göra än att kura ihop sig i soffan med mina älsklingar och massa gott och en bra film :) Attans :)

I fredags fick jag sålt min kia, efter en del turer. Man kan ju undra varför folk inbillar sig att dom ska få en bil i toppskick för under 15000 spänn. Och varför i hela friden skulle jag köpa nya sommardäck i oktober när jag har bra vinterdäck? Människor har roliga argument för att slippa betala så mycket. Sålde iaf den till en brandman vid namn Tobias till slut för 8500. Ingen jättesumma direkt, men fick flertalet bud på 7000 så var ju ändå bättre och jag ville ju bli av med den.

Med så mycket pengar kontant i näven blev man ju såklart sjukt shoppingsugen. Klippte till på en kjol och en blus på Esprit på Väla direkt i fredags kväll. Så igår var jag och Maria en tur på familia. Märkligt att när man väl har pengar så hittar man ju typ ingenting som man vill ha. men blev tillslut ett par ordentliga allväders kängor/stövlar. Magnus syster fick en dotter igår morse också, så det blev ju såklart lite presentshopping till lilla Vanja med :) Man blir bebissjuk när man letar runt bland så många söta små kläder. Lagade korv och potatismos på kvällen och åt hemlagat för en gångs skull en lördagkväll.

Idag var vi i Bruces skog med Doris så att hon kunde springa lute fritt i inhägnaden där. Var ju inte läga för några långpromenader igår direkt. Vi klarade oss nästan tillbaka till bilen innan det började ösa ner :( Så blev det en tur till till familia för att man skulle göra nåt i tråkvädret. Skulle väl egentligen bara äta nåt där och kolla på hundgrejer. Slutade med att jag köpte två par byxor, en kavaj och en klänning idag med. Mindre snål när mannen är med. Men nu får det nog räcka med klädköp (och bilköp) på ett tag..... Fast kul är det ju :)

Inga kommentarer: