onsdag, september 30, 2009

When september ends....



Mycket som har hänt idag, trots att jag väl egentligen bara varit hemma och hängt. Konstigt.

I morse skrev jag papperna på lägenheten äntligen i alla fall. Det är en kollega till min mamma som köper den och jag får gärna komma och se hur den blir när det blir klart. Han ville göra om lite. Slutsumman hamnade på 830 000. Tjing tjing :)

Efter det åkte jag hem för att släppa ut Doris en stund. Hon har varit lös i magen under natten och vi var uppe och ute flera gånger. Sen åkte jag in till stan igen och betalade dödsboets räkningar. Eftersom det är Helge idag, vilket var pappas andra namn, så köpte jag blommor och körde till kyrkogården. När jag parkerade körde stenhuggaren därifrån. Så nu är den fina stenen på plats. Känns konstigt att se namnet så, men samtidigt är det konstigt att gå till en grav utan namn också.

Imorgon kommer det en tjej som ska köpa kian. Hon skulle egentligen ha kommit idag, men det körde ihop sig. Ville egentligen ha 15 000 för den, men hon bjöd först 12 och sen 10 efter att hon fick reda på att det var en spricka i vindrutan. Var ett pucko och tittade på den igår som bjöd 7000, men då hade jag fått mer om jag hade sålt den till en bilfirma. Den har ju stått ett tag nu också så då får den gå för tio.

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Vad skönt att den vackra gravstenen är på plats!