tisdag, september 22, 2009

Bil till salu


Vet ni nån som behöver en bil som är superbillig i drift så tipsa gärna om att jag vill sälja min Kia pride -00. De har gått 5700 mil och har stereo och sommar samt dubbdäck. Jag vill ha 15000 för den men tar emot alla bud :) Dden är lagad och fixad nu så den låter inte som en raggarbil längre. Ska städa och tvätta den och sen åker den ut på blocket. Mysko känsla att köra den idag efter att ha vant sig vid den helt nya bilen, som jag hittills är mycket nöjd med för övrigt.

Idag var Doris hos djursjukhuset och röntgades eftersom hon felbelastar sitt högra bakben. Dom kunde dock inte hitta nåt fel på plåtarna och veterinären trodde att det kanske bara var valpsymptom. Lederna är tydligen ofta lite mjuka är dom är små. Vägde henne där också. 11 kg. Konstigt man få ont i ryggen av att lyfta henne. På vägen hem köpte jag en hushållsvåg och vi kunde konstatera att vi bara har gett Doris ungefär hälften så mycket mat som hon borde ha. Hoppsan. Men hade väl kanske varit värre om vi gav henne för mycket. Bara det att fodret kostar ca 100 kr kilot så det blir ju dyrt med större portioner. Vi har ju fått köpa specialfoder eftersom hon har känslig mag och lätt får diarré, vilket inte är kul alls, varken för henne eller för oss

Har fått bud på pappas lägenhet också. Utgångspriset var ju 795 000. Fick första budet på 695. Sen har det kommit ett på 725, och ytterligare ett på 740, så det tar sig :) Sen ska den bara tömmas också. Usch :(

Inga kommentarer: