lördag, september 19, 2009

Veckans nyheter


Otroligt vad dålig man blivit på att uppdatera här, men jag får väl skylla på att jag har ganska så många bollar i luftten just nu, och det är faktikst en sto dela av sanningen. på riktigt.

Måndag- jag var och jobbade på skogsstjärnan. Första betalda arbetet den här månaden (kanske det enda?) och fantastiskt kul som vanligt. Att jobba inom dagvården är verkligen fantastiskt roligt och jag skulle kunna göra det resten av mitt liv, känns det som. Dock var det min enda fridag från praktiken på två veckor så man kände sig ju inte helpigg precis.

Tisdag- Gick upp tidigt och sjukanmälde mig och ringde vårdcentralen. Har hostat i snart tre veckor och nu hade jag feber också. Grymt jobbigt att hosta då man inte får sova ordentligt heller. Dom hade ingen tid tillmig men lovade att en läkare skulle ringa mig på onsdagen. På kvällen var jag patrullscoutledare för första gången på ett tag, tillsammans med Johanna. Brännboll med bandyboll. Mycket intressant. Doris tyckte att det var roligt iaf :)

Onsdag- Gick upp tidigt och sjukanmälde mig igen. Pratade med farbror doktorn och fick ett recept på hostmedicin. Dock får man inte köra bil på den och jag skulle ju hämta hem nya bilen på eftermiddagen, så det var ju aningen miss i planeringen. Men lät bli att ta den. Var i stan och lämnade nycklar till mäklaren inför visningen. Halv tre hämtade Magnus syster mig för att köra till bilpartner där vi hämtade ut min nya sparkle blue Hyundai i20.

Torsdag- fick jag masa mig upp 06.00 för att gå till praktiken. Dock lite roligare när man fick köra ny bil dit. Slutade halv ett och var hemma om och sov en timme, helt däckad av min förkylnin. Sen köpte jag färsk frukt och blommor för att pynta lägenheten inför visningen. Visningen hgick bra. Ganska mycket folk. Jag och Magnus gick och åt på utposten. Fläskfilé på toast. Mums :) och så fick han provköra min bil hem så att jag kunde sitta på passagerarsidan och prova knappar och fack. Maria gjorde det när jag provkörde, men ändå.

Fredag- sista dagen på praktiken, förutom att jag glömde omdömeslappen och måste köra dit med den igen. Mäklaren ringde och sa att hon fått ett bud på 695 000, hundra under utgångspriset. Men det är ju ett bud iaf. Jag körde hem till mamma och fikade och det slutade med att jag körde till Örkelljunga med henne för att hämta nycklarna till nya huset som hon och Ingemar har köpt. Så fick hon också provköra bilen, som rullade över 30 mil på samma dag. Köpte kräftor inför helgens kräftskiva i Örkelljunga. 300 spänn, så hoppas att dom är goda. På kvällen blev jag bjuden till Alex på supergod middag som vanligt. Alva fick gosa lite med Doris och jag fick gosa lite med Alva så sen var alla nöjda :)

Lördag- ja, idag har jag haft min första sovmorgon på flera veckor. Gick inte upp förrän tio. T.o.m. Doris sov så länge. Halv två ska vi vara iväg på valpkurs och ikväll ska jag lämna Doris hos min mamma så att jag kan gå på kräftskiva hos Julia, eftersom Magnus ska ut. Dom ringde precis från landskrona och frågade om jag kunde jobba nu klockan 12, men var ju lite kort varsel så det struntar jag faktiskt i. Sa att dom gärna fick återkomma imorgon istället. Nu ska jag gå och duscha och sen blir det nog en liten runda med Doris.

1 kommentar:

Gunnar sa...

Jäklar vilken bra fart du håller :)
Måste vara riktigt skoj med ny bil också. Krya på dig.