lördag, maj 14, 2011

Konstig vecka

Ja, vad kan man säga? Har varit en konstig vecka. Man vet inte om man ska skratta eller gråta ibland.

Vissa saker, både på jobbet och rent privat, har fått mig att fundera på det där med sanning. Är det alltid bäst att vara ärlig i alla lägen? Kanske inte, men visst borde man kunna prata om det mesta ganska öppet iaf. Jobbigt att missbedömma folk i sin närhet och inte ritkigt veta vem man kan lite på längre. Och det värsta av allt är människor som är så jäkla rädda för konflikter att dom kör strutsmetoden, bara sticker huvet i sanden och hoppas att det försvinner. Jag är inte en människa som funkar så. Snälla säg vad du menar och tycker och stå för det sen! Jag är en rak och förstående person som tåler det mesta, så det är bara jobbigt när man väljer att inte säga nåt alls.

Nu har jag iaf fått vara ledig ett par dagar från jobbet och vila upp min skalle lite. Imorgon är det på det igen, men bara fyra timmar. Sen blir det söderåsen och ett gästspel på PL-hajken och sen hem igen och jobba fyra timmar till på söndag. Ganska okej. Känner mig ganska utvilad. Magnus gick ut med Doris i morse så jag fick sova lääänge. Underbart :) Tack, gjärtat ;)

Våran nya hälsosamma livsstil går framåt. Magnus har snart gått ner 6 kg och jag har också gått ner 2 på köpet, vilket dock inte var meningen. Och ändå har vi ätit så sjukt god mat varje dag. Idag åt vi sweetchili-marinerat kalkonbröst och pastasallad med lagrad fetaost, gjord på fierpasta. Och nya favoritefterrätten är flädersorbet med färska jordgubbar, något jag verkligen rekommenderar. Hur gott som helst.

Idag är det sista inhandlat till balkongfixet. En hängkruka, lite kompaktjord och ett balkongbord. Nu ska det planteras och fixas lite. Ska försöka ta bilder och lägga ut i nästa vecka.

Nu ska jag snart gå och sova. Magnus är ute på stan, så får se när han kommer hem. Doris tar säkert mer än gärna husses plats i sängen så länge :)

Hej å hopp, hallonsnopp!

Inga kommentarer: