måndag, maj 14, 2007

tankar om omaka par...

Innan jag kommer till det jag egentligen tänkte skriva om, så tänkte jag börja med att uttrycka min beundran över ett koncept som Blocket.se. Jag har de fyra senaste åren bott på en del olika ställen och har därför dubbelt eller t.o.m. tredubbelt av vissa saker. Detta känns ju ganska onödigt och framför allt onödigt jobbigt att flytta på. Plus att det kostar pengar att köpa de saker som man fattas helt istället. Så jag fick för mig att lägga ut lite som jag inte vill ha kvar på blocket. Fem minuter efter att jag lagt in en annons om min 120 cm breda resårmadrass så fick jag ett samtal från en kvinna i Ängelholm som ville köpa den redan imorgon. 450 spänn rakt i kassan. Får se om någon vill köpa min hallmöbel också så går jag ju riktigt med vinst :-)

Nu till min rubrik om omaka par. På jobb idag så reagerade jag när jag skulle stoppa ner reklam i ett postfack med en mycket lustig namnkombinatiuon. Reinfelt Persson. Undrar hur många gånger dom har fått höra lustiga kommentarer om detta. Ännu roligare om de faktiskt har helt skilda politiska utgångslägen.

Så där håller man på hela tiden i mitt jobb. Det är ganska roligt. När man ser ett efternamn eller flera barnnamn på en dörr osv, så börjar man fundera över dem som bor bakom dörren och vad dom är för några. Ibland kan man få ledtrådar om vad folk jobbar med eller hur dom har det av vilken typ av post dom får. Från föreningar, fackförbund eller inkassobolag och kronofogden. Oftast har man fatalt fel. När man väl träffar människorna sen så är dom inte alls som man tänkt sig. Varför är det alltid så?

Inga kommentarer: