söndag, juni 21, 2009

Midsommardag, lördagkväll

Har varit en sväng inne i stan ikväll. Jag och Julia var på utposten och åt en bit mat. Börjar nästan bli en tradition att vi går ut och äter middag nu för tiden... Trevligt. Jag känner att jag behöver göra nåt annat än att bara sitta hemma eller vara hos pappa. Men är ju inte direkt så att man känner för att festa loss heller. Två glas vin och en bit mat var alldeles lagom. Magnus hämtade mig i stan vid halv elva.

Nu sitter jag åter igen och funderar på varför det inte är nåt vettigt på TV när alla är hemma och glor på den. Fick installera vcr i sovrummet för att se en film till skolan för ett tag sen, så nu är det väl kanske dags att koppla in dvd:en också så att jag kan titta på film och så i sovrummet. För Magnus ska ju givetvis titta på stora tvn, även om han egentligen ibte är intresserad av det han tittar på och även om det går på tv och hade fungerat att titta på i sovrummet också. Och inte vill han se film istället heller.

I och för sig ska jag nog inte starta en film så hr sent.... ska jobba hela veckan och behöver en vettig dygnsrytm, men kanske kan det bli ett eller två avsnitt av Oz och lite läsning innan jag ska sova. Läser "Sommardöden" av Mons Kallentoft just nu, och den har jag hållt på med ett tag. Verkar aldrig bli färdig, eftersom jag blir så trött så fort jag lägger mig och ska läsa. Men det är ju inte bara negativt att vara trött, för jag somnar ju faktiskt när jag ska i alla fall. Alltid nåt.

Inga kommentarer: