lördag, juni 13, 2009

Så trött, så trött

Lilla Papi är verkligen jättesjuk nu. Ingenting kvar av honom och han orkar knappt röra sig alls längre. Jobbigt att se honom så. Dom har fortfarande inte hittat modertumören så att dom kan sätta in behandling, men igår gjore vi iaf en vårdplanering tillsammans med hemsjukvården så att han kan få vara hemma istället så småningom. Att någon kommer dit tre gånger om dan och hjälper honom med mat och dusch och så kommer bli en avlastning för mig. Inte så mycket fysiskt som psykiskt, eftersom jag vet att någon tittar till honom.

Var det i dom här lägena man skulle ha syskon? Som jag har förstått det så är det en allmän tendens i alla familjer att ett syskon verkar ta mer ansvar än övriga alltid, så på sätt och vis är det skönt att vara ensam också. Det är liksom självklart att det är jag som ska göra det. Men känslomässigt kan jag sakna ett syskon, eftersom jag är ensam om att ha relationen att vara barn till honom. Och kanske hade man klarat av att sköta jobb och skola lite bättre om man fick lite avlastning emellanåt. Jag är så trött att jag hade kunnat sova ett halvår som det känns.

Igår var en ganska bra dag, även om jag var dödstrött och papi mådde dåligt. Jag var på skolan på förmiddagen och fick examinerat 4 uppgifter i Geriatrikkursen som jag är efter med. Fick VG på samtliga så det gick ju lysande faktiskt. Sen träffade jag Maria och fick i mig en räkmacka, innan det var dags för vårdplaneringen. Sen åkte jag med min svägerska och hennes sambo till Magnus kusins studentskiva. Supertuff polisbil hade hon fått åka, Viola. Bara synd att det var så dåligt väder.

Nu är det dags att hoppa in i duschen, sen ska jag köra hem till Åsa och sätta min il, så att vi kan ta ut papi en sväng med bilen. Förhoppningsvis hinner jag fixa lite här hemma också innan jag ska iväg ikväll. Ska jobba natt på solbacken. Inte varit där sen Januari, så det är ju lite omväxling. Och bra pengar, som jag behöver :) Fick visserligen tillbaka 6500 på skatten i veckan, men står ju utan inkomst två månader i sommar så man får ju spara på sig....

1 kommentar:

Unknown sa...

jag är imponerad att du orkar.. starkt!

kram