måndag, december 07, 2009

December



Doris provar min skjorta och husses t-shirt. Hon är nog glad att vi hör till dom som inte har kläder på vår hund :)

Jaha, VAD har hänt den senaste veckan då? lite julstämning har letat sig in i vårt hus i alla fall. Nya julgardiner på plats, ljusstakarna framme och julkorten skrivna. En del julklappar packade och klara också, faktiskt.

I torsdags åkte jag och Doris till farmor. Doris blev dålig i magen och bajsade på två av farmors mattor. Shit vilken kaos det blev! Trodde att farmor skulle få hjärtinfarkt och trilla ihop på fläcken. Men det gjorde hon som tur var inte. Tur att man hade bokat massage på fredagen efter den stressen i nacken.

I fredags kväll kom Alex och Ozzy och hälsade på. Ozzy och Doris är ju lite kära i varandra och pussades och brottades hela kvällen medans vi drack vin och skumpa. Två glas lyckades gå sönder. När Ozzy hade åkte hem på natten så låg Doris och grät efter honom en halvtimme innan hon kom till ro. Sen sov hon till halv tolv på dagen, det lilla livet.

I lördags kväll var jag med Julia på teater och sen var vi uppe och åt. Kul att upptäcka att jag tydligen är sambo med butter, en paralell som vi båda drog ur pjäsen:) Igår hjälpte mamma mig att grana på graven och sen tog jag och Doris det lugnt framför teven.

Inga kommentarer: