torsdag, maj 06, 2010

Hektiskt

Hittar inte tid till saker, känns det som.... Har verkligen skaffat mig teflonminne för det finns inget lagringsutrymme kvar. Sist in först ut igen liksom.

Doris har äntligen blivit färdig med sin löpperiod så imorgon ska hon tillbaka till dagis för första gången på en månad. Dom har dock stängt på måndag så om nån vill passa hund då så får ni gärna anmäla er. Om en vecka ska hon få sin ettårsvaccination. 18 Maj är Doris ett år. Tänk vad tiden går fort! Var nån som frågade hur man hanterar en stor sorg och förlust. Köp en hundvalp! Sån glädje hon har skänkt mig är svårt att tänka sig på nåt annat sätt. Just nuy ligger hon uppkrupen på en soffkudde, halvvägs i mitt knä, och sover. Mysvalpen är hon, oavsett hur gammal hon blir. Och imorgon ska hon följa med mig på PL-hajk och sova i vindskydd. Spännande. Blir vårläger nästa helg också.

För närvarande har vi högsta budet på en mysig lägenhet på Umeågatan som vi gärna vill ha. Hoppas verkligen på denna nu. Har lagt bud på en del andra, men budgivningen har snurrat iväg till orimliga prisnivåer har vi tyckt så nu hoppas vi på denna. Efter att Alex hjälpte mig med dödsboets deklaration och kunde konstatera att jag ska betal 84000 i restskatt så har jag ändå en hel del pengar kvar efter lägenhetsförsäljningen, som definitvt gör sig bättre i en lägenhet än på mitt konto.
Får inte rätt på det där med länkar så ni får själva klippa och klistra.

http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3LAQDVE3IAUKI1IJ

Jobbar heltid månaden ut. Sen blir det några veckors vila innan man går på semestervikariaten på heltid. Ska se om jag kan få ut en aning a-kassa också i mellantiden så att jag inte behöver nalla mer på arvet. Men jag jobbade hela påsken så jag får bra lön i slutet på maj. Har fått tennisarmbåge också som skulle behöva vila lite innan den får för sig att försvinna. Sjukgymnastik som gäller.

Imorgon ska jag träffa världens bästa Jennie. Var hur längesen som helst så ska bli skitkul! Tjingeling!

Inga kommentarer: