söndag, maj 23, 2010

Söndag...

... och jag ska alldeles strax titta på Jonas Gardells debut i Parlamentet på tv4. Älskar ju typ allt han gör så måste väl bli bra? Till detta ska serveras rabarberpaj med vaniljsås, trots att jag är ensam hemma. Doris tacklade rabarberna och bröt av flera stycken så det var ju lika bra att använda dom.... Himla förargligt.

Jobbat idag, och ändå tycker jag att jag fått en himla massa tid över till allt möjligt. Har varit på maxi, varit ute med Doris, läst en stund i solen på uteplatsen, lagat mat och tvättat en maskin. Inte illa. När man har kommit in ordentligt i dygnsrytmen och dagarna blivit lite längre blir det så. Men bara en vecka kvar på schemat på jobb nu :(

Från torsdag och två veckor framåt stänger dagis, så om nån känner för att passa vovve de närmaste veckorna så är det välkommet. Är lite irriterande när man har dagisplats att man lik förbannat håller på att jaga hundvakt hela tiden. Hon kunde ju ha anställt nån som kunde ha dagisverksamheten när hon är borta. Jag hade kunnat ta några dagar själv :)

Inga kommentarer: