tisdag, september 21, 2010

Lediga dagar


Känns nästan overkligt att vara ledig på hegen, speciellt samtidigt som Magnus är långledig, för det händer nästan aldrig. Så vi har haft en helg full av mys, men även en del vettigheter.

I fredags förmiddag åkte vi ut till Kjällstorp med Doris. Jag lämnade tillbaka nycklarna och Doris fick busa av sig lite med dom andra hundarna. Blir numera lekis för henne istället för dagis, eftersom hon inte kan låta bli att hoppa ut framför bilarna. Synd, men vi får prova igen längre fram. Funkar ju nu när jag är en del ledigt. Hade varit värre i våras.

På kvällen fick Doris busa av sig lite till med Ozzy, när vi var hemma hos familjen Zettvall och spelade Monopol. Det har jag inte spelat på mycket länge, men jag rockade fett och tog hem segern :) Blir kanske till att ta med resemonopolet när vi ska till Idre på semester tillsammans över jul. Skojsigt ska det bli :)

I lördags var vi bjudna till mamma och Ingemar på middag med släktingar. Magnus kunde inte, men jag och Doris körde dit. Doris fick stifta bekantskap med Foxterriern Sigge, och sen lämnade jag henne där och körde hem. Hon ska vara kvar till torsdag kväll, så att jag får ihop min jobbvecka utan dagis. Mamma är sjukskriven så hon är ju hemma.

Igår var det kalas hos svägerskan. Hennes man och svärmor som firade födelsedag gemensamt. Blev god mat och tårta och en del gosande med godaste Vanja :) SAen åkte vi och röstade. Bestämde mig i samma sekund som jag stod i vallokalen för vad jag skulle rösta på. Tycker att dom flesta partier mest hållt på med att snacka skit om varandra istället för att fokusera på sina egna frågor, så i år blev det lite oväntat en grön röst för min del. Och inte på Maud då alltså, hemska människa, utan MP.

Idag har vi fixat lite här hemma. Röjt ur lite lådor och burit ut en hel del som skulle slängas. Jag har dessutom tvättat en jättemaskin kulörtvätt så nu har tvättkorgen slutat att bukta ut på mitten. Sen var vi i Bjuv och åt upp resterna från igår och gosade lite till med Vanja :)

Väl hemma igen tog vi itu med två kassar som jag tog hemma från Hospice när pappa dog, osm jag inte orkat gå igenom innan. med lite stöd från Magnus tog jag mig igenom båda påsarna, men det var tufft och resulterade i en himla massa tårar. Så när vi var klara åkte vi upp på kyrkogården och tände ett ljus på graven och så fick jag vara lite ledsen till. Viktigt att man ventilerar ibland. Man kan inte vara ledsen jämt, men man måste få lov att vara det ibland. Jag är tacksam att jag har en sambo som förstår det och stöttar mig utan att försöka muntra upp mig. Han bara finns där och stöttar och kramar. Ibland är det bra skönt att vara två.

Inga kommentarer: