fredag, september 24, 2010

Jaha, helg igen

Vad har hänt denna veckan då? Känns som att jag varit helt förvirrad hela veckan så att jag inte minns det, men lite koll har man ju faktiskt. Doris har varit hela veckan hos mamma och Ingemar i varje fall, så att matte har fått sova lite på morgnarna.

I onsdags kväll var det massa bus och lek med småscouterna i skogen. Jag och Marlene har fått hjälp av en tjej som heter Sara och det verkar bli en jättbra termin. Loppis nästa helg och försöka sälja allt vi har i förrådet. Ska bli spänannde att se hur det går.

Onsdag och torsdag har jag jobbat på Kungskällan. Som "föreståndare" igår, eftersom det inte fanns nån ordinarie personal och jag var det närmaste dom hittade. Hmm... har varit där typ åtta gånger och hon jag jobbade med hade varit där en gång, så vi var något förvirrade, men det var ingen som klagade. Fick också höra att en farbror blivit förhörd av en färdtjänstchaufför angående min civilstatus, haha. Alltid kul att vara uppskattad :)

Veckan har dock två frågetecken.
1.) Ska jag anmäla mig på AF eller inte? Jag kan få ut a-kassa för dagarna jag inte jobbar, men bara 75 dagar. Är det bättre att spara dom till senare? Får hyffsad lön just nu ju. Och blir jag kanske tvingad att ta nåt annat jobb som jag inte vill ha istället?
2.) Ska jag söka tjänsten som kommunikationsvägledare på förebyggande enheten? dvs jobba på kontoret där min chef sitter och jobba med dom olika kommunikatiosvägarna inom olika dagverksamheter. Är ju egentligen precis vad jag borde göra enligt min utbildning och betydligt bättre betalt, men jag trivs ju så fasikens bra som undersköterska i dagvården. Jag vill inte byta jobb. Ska man ta chansen att få ett fast jobb med att vända papper med bättre betalt, och ge upp sitt underbara jobb som man älskar, men tjänar mindre på? Inte helt lätt det där. Jag vill ju jobba med människor, aktivit, inte sitta på ett kontor. Tål att tänkas på det det...

Nu ska jag köra mamma till nån personalfest på hennes jobb. Med hennes bil då, eftersom min inte startar. har nog glömt innerbelysningen på så nu är den helt urladdad. :(

Inga kommentarer: