tisdag, oktober 05, 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet....


Var och såg denna film i fredags. Magnus valde film. Mycket märkligt filmval från honom, men så verkar vårt liv vara just nu.

Filmen handlar om att ta ansvar för sin egen lycka, att våga bryta upp frön gamla spår som inte leder mot lycka, och söka sin egen väg på okänd mark. En otroligt lång film som tar upp en otroligt lång rad med svåra livsfrågor.

Tio minuter in i filmen satt jag bara och tittade på Magnus och undrade över filmvalet. Jag har funderat en hel del på sånt här på senaste tiden, av olika anledningar. Nu har man det man ville, är man automatiskt lycklig då? typ. och finns det fortfarande plats för mitt personliga välmående mitt uppe i ett stort vi och oss?
Dock har jag inte uppfattat att det är nåt som han funderar över. Som en annan man jag känner säger; Du är tjej, så du analyserar autimatiskt allting alldeles för mycket. Och kanske är det så?

Inga kommentarer: