fredag, oktober 29, 2010

Här går det undan!

Såhär lagom till månadsskiftet har jag äntligen ändrat min månadens klokhet här till höger. Till en som känns mycket passande just nu. Kanske är det inte bara av ondo att gnälla lite ibland, för jag verkar ha blivit bönhörd.

Tyckte ju att det var sjukt tråkigt att gå hemma hela förra veckan, men redan denna veckan har jag fått ihop en femdagars arbetsvecka. Hänger ni med i svängarna, för det är tveksamt om jag gör det själv?

Jobbade på Kungskällan i måndags och sen var jag på Skogsstjärnan i tisdags. I matsalen på Romares sprang jag på Birgitta, chefen, och hon sa att hon redan för en vecka sen gett mig en referens och att det borde vara färdigt så det var bara att ringa resursförmedlingen. Så det gjorde jag i onsdags. Men dom hade ju såklart ingen aning om vem jag var. Däremot lyckades dom få fart på enhetschefen, så hon ringde upp mig redan efter en halvtimme och sa att allt var klart. Hon hade visserligen fått en aningen mysko referens från min chef, att jag inte alltid kan jobba (?!), men iaf.

Min gruppledare i dagvården ringde och bokade in mig på jobb i torsdags, så jag ringde resursförmedlingen igen och sa att jag kunde jobba alla dagar efter det. Så igår när jag jobbade på Kungskällan igen, så ringde telefonen typ hela dan i fickan. När jag slutade lyssnade jag av mitt mobilsvar och då var det resursförmedlingen som ringt. Innan under dagen hade jag blivit inbokad för jobb på Skogsstjärnan på onsdag, och innan jag hann ringa upp resursförmedlingen igen så ringde telefonen i handen på mig. Då var det från assistansia i Malmö. Jag har sökt en tjänst hos dom som personlig assistent till en liten kille här i stan, och hans mamma ville träffa mig för en intervju. Men hon kunde såklart bara på onsdag! Kan ju inbte tacka nej till 7 timmars arbete för att gå på intervju en halvtimme. Samtidigt kanske jag missar min chans på en tillsvidareanställning för att jag inte kan gå. Svårt det där.
Men hon skulle återkomma om en ny tid om dom inte hittade nån dom gillade bland dom som kunde på onsdag.

Efter att jag pratat med henne ringde jag upp resursförmedlingen och blev inbokad på jobb på Romares, idag 15-21 och imorgon 7-14. Det gick fort får man verkligen säga! Och ganska bra pass också, som ger lite timmar. Så nu verkar det vara all work work igen. Känns ju bra, för om man ska på skidsemester i december så kan man behöva jobba lite i november. Min farhåga är att ryggen och armbågen inte håller så länge för den belastning som ingår i avdelningsjobbet. Har ju inte blivit av med min tennisarmbåge än och känner att min rygg inte är vad den borde, eftersom jag gått ner en massa i vikt men inte blivit av med några tuttar, om man säger så. Däremot har rumpan försvunnit, så finns ingen jämnvikt. Får ta tag i det där med operation snart kanske.....

Men nu väntar duschen, lite mys med familjen och sen äta nåt. Så får vi väl se om jag överlever ett kvällspass på lite för lite sömn. Var 1,5 år sen som jag jobbade på boendeavdelning och annat än dagtid, så lite förändring är det ju allt. Och sen hem och sova för att gå upp igen vid 06. Puh!

1 kommentar:

snobben sa...

Tjena!
Har du numret eller emailadress till resursförmedlimngen? Du kan skriva till mig på snobben1@live.se