torsdag, november 04, 2010

Rak kurs

Ja, rak kurs mot Idre-veckan i jul känns det som just nu- Vi jobbar som galningar båda två. Jag lyckades ju bli inskriven på resursförmedlingen förra onsdagen, och sen dess har det varit all work work. Jbbade på Kungskällan i torsdags, Romares avd 1-4 fredag och lördag, Elinebo avd 2b i söndags, Skogsstjärnan igår, Elinebo 2a idag och Romare 1-4 imorgon och Romares 7 på lördag och tillbaka till Elinebo 2b på måndag. Man blir lite snurrig av att hålla reda på allt, men det ger ju pengar. Jag får i princip fulla arbetspass (minst 6 timmar) och en hel del ob, eftersom det blev mycket helg och kväll. Tråkigt att jobba helgkväll, men det får ju gå.

Magnus har varit iväg hela veckan och jobbat, inte ens varit hemma om. Han kommer hem imorgon kväll typ när jag kommer hem från jobbet och då var det ett tag sen vi sågs.

Man märker verkligen hur bortskämd man är i dagvården. Man hinner sitta ner och fika och äta ordentligt under dagen, och det är inte alls den fysiska belastningen, snarare psykisk. Jag kanske vänjer mig iofs, men som det känns just nu så kommer jag inte kunna jobba på vårdavdelning i 30 år, för det kommer min kropp aldrig att palla. Tennisarmbågen gör sig påmind, och ryggen och fötterna är lite arga på mig.

Satte iofs upp mig på att jag kunde jobba i hela november, rookiemisstake. Är jobbigt att ha ständig jour, för man får inte tacka nej när dom ringer och det har dom verkligen gjort en hel del. Lär mig nog till nästa månad att styra upp så att jag får lite paus på nån dag emellanåt. En tanke är att onsdagar får bli fridag, eftersom jag alltid är ensam hemma då och har scouter på kvällen, så underlättar ju med Doris och så.

Just nu är Doris på höstlov i Smedhult med mamma, vilket ju är mycket praktiskt när vi jobbar så mycket. Men på måndag har jag svårt att få ihop det, så om nån vill ta en liten hundpromenad vid 10.30-11 tiden på måndag så hör gärna av er!

Nu blir det nog snart att gå och sova. Började jobba sju i morse. Imorgon börjar jag 14.30 så egentligen hade jag velat vara uppe längre så att jag sover längre, men det är jag nog för trött för... men utan gubbe och hund så kanske man får till en hyffsad sovmorgon iaf :)

Inga kommentarer: