torsdag, november 11, 2010

Kennelhosta

Ja, som att det inte var nog med ont om pengar så är man nu ytterligare 1200 kr fattigare efter ett veterinärbesök. Doris började klökas och ha sig igår, lät som om nåt fastnat i halsen. Det blev värre och värre under natten och hon har varit hängig och närhetstörstande, så jag körde in till djursjukhuset i morse. Det visade sig vara kennelhosta, så nu får vi ge henne hostmedicin ett par gånger per dag och kolla tempen. Så då gick det ytterligare pengar på termometer och medicin. Usch. Men vad gör man inte för sin älskade gosevalp liksom?

Eftersom jag inte sov nåt inatt på grund av Doris hostattacker så ringde jag och gjorde mig otillgänglig för jobb. Måste få vila inför min racerhelg jag ska ha. Ska jobba tio timmar på lördag och nio på söndag så det är ju en halvtid på bara två dagar. Jobbade måndag och tisdag så man kan ju säga att jag har fått ihop min vecka iaf.

Inga kommentarer: