tisdag, oktober 12, 2010

Jobb i sikte...

Här har man deppat ihop några dagar över att man jobbar för lite och inte har några pengar. Men det är bara att konstatera att det förmodligen har varit en svacka. idag har varit nåt slags bevis på det.

Klockan tio i morse var jag och träffade min handledare på arbetsförmedlingen. Hon sa ungefär vad jag trodde att hon skulle säga, dvs att jag redan har koll på hur man söker jobb och skriver CV, och att jag redan vet vad jag behöver jobba på. Plus att jag redan har en timanställning, vilket räknas som en arbetsmarknadskontatkt, och därför behöver jag typ inte höra av mig på ett halvår, under förutsättning att jag söker några jobb på omsorgshuset som hon hittade till mig.

mellan 11-15 jobbade jag på Skogsstjärnan. jag och min kollega stod och pratade lite precis innan jag skulle gå hem. Dom tycker också att det är tråkigt att jag inte får fler timmar och dom hade gärna sett att jag fick vara där mer. Birgitta, som är chef för Romares, själva vårdboendet alltså, stannade och pratade lite också. Då frågade jag henne om hon möjligtvis behövde timvikarier i huset eftersom jag behöver fler timmar. Jo det är klart, tyckte hon. "Du hittar ju i huset och du kan redan flera av dom boende och vi känner ju dig". Så nu har jag fått ett telefonnr som jag ska ringa imorgon och anmäla mig som vikarie på hennes rekommendationer. Till samma människa som egentligen är min chef redan idag, rent formellt, men som jag aldrig träffat. Får hoppas på en del timmar där snarast iaf. Kan ju som sagt huset och tycker ju att det är extra roligt att jobba där, som bekant.

Sen hann jag inte mer än hem förrän dom ringde från Eventpersonal. Prenumererar på deras jobbmail och fick ett i förra veckan där man kunde anmäla sig till olika arbetsuppgifter för ett event om två veckor. Jag svarade på det och nu ringde dom och ville prata lite med mig. Dom ringde till alla kandidater som ansökt om att köra eventbil, sk. "Eventchaufför". Ska få besked imorgon. Har jag tur så får jag det. Då är det heltid fem dagar plus en eftermiddags utbildning, så det ger ju lite i kassan. Har jobbat på ett event för dom tidigare, och har för mig att det var ganska bra lön.

Som sagt, ser ut att ljusna aningen på min privata arbetsmarknad. men hör ni nån som söker folk, undersköterskor eller informatörer eller nåt annat skoj, så tipsa gärna om mig!

Inga kommentarer: