tisdag, januari 04, 2011

Fantasier

Börjar dagens inlägg med att slänga ut en filosofisk fråga i cyberspace. Om man förverkligar en fantasi, lever man då i sin fantasi, blir den en del av vårt liv eller fortsätter den att vara en fantasi? Och är vi nöjda då eller vill vi ha nåt mer? Begreppet fantasi i min fråga är att jämföra med ordet dröm.

Nu var det längesen jag skrev sist. Jag har inte bara vänt blad i almanackan, utan även börjat på en ny. Julen firades i ett mycket kallt Idre, men det var supermysigt iaf och trevligt skidväder (förutom kylan då kanske). Mellandagarna har jag jobbat på Skogsstjärnan, och nyår firade vi uppe i Smedhult. Vi fick låna huset för att Doris skulle slippa alla smällare i stan. Har smällt helt hysteriskt här hemma, från fotbollsplanen precis nedanför vårt fönster. Doris har varit alldeles stirrig, stackaren. Så eftersom jag jobbat lite långa dagar nu så fick Doris stanna kvar i Smedhult och ta det lugnt några dagar. Jag har köpt en ny sele till henne, så att hon kan dra mamma på sparken utan att det gör ont, eftersom den gamla selen var till för att hon inte skulle dra.

Imorgon kväll ska jag köra upp och hämta henne. Hoppas att det har slutat snöa tills dess, annars kommer jag inte att hitta vägen bara. Blir födelsedagsmiddag då, och sen på torsdag så blir det lite tårtkalas här hemma, med Magnus mamma och syskon typ. Har beställt en superfin jordgubbsmoussetårta på Citygross.

Sen vill jag bli av med en soffa också? Vet ni nån som behöver en? Det är en Klippan soffa från ikea, med avtagbar klädsel, 2-sits, inte mycket använd. 800 kr. Kolla gärna läget. Puss o kram, syns på stan :)

Inga kommentarer: