onsdag, januari 12, 2011

Spännande, spännande


Jag har hittat en ny deckarfavorit, Carin Gerhardsen. Hennes Hammarbyserie med kriminalkommisarie Conny Sjöberg i huvudrollen har verkligen allt. Nu har jag läst första boken, Pepparkakshuset och inatt läste jag ut Mamma, pappa, barn. Tilläggas kan att jag bara läst halva boken när jag la mig igår kväll, men dom är så otroligt svåra att släppa ifrån sig.

Man brukar tala om att sluka böcker, men jag älskar böcker som slukar mig. Som jag går in i totalt, så att jag glömmer allt omkring mig. Ska börja på den tredje boken Vyssan lull ikväll, och sen får jag väl vänta på att nästa kommer ut. Magnus är iväg och jobbar hela veckan så det finns bra utrymme för att läsa också. Vet inte om det blir nåt mer jobb den här veckan heller. Men blir nästa vecka, så jag känner ingen panik.

Så idag är jag hemma och fixar och myser med Doris. Det ska läggas in ren tvätt och tvättas ny. Ska försöka mig på en långpromenad i halkan också. Har ju inte gått på hela vinterna att gå en ordentlig runda för det har inte gått att ta sig fram i all snö. Sen ska jag på massage i eftermiddag. Äntligen. Haft ont i ryggen och nacken i två veckor nu. Sen ringde det en kvinna på min blocket annons och ville komma och köpa soffan i kväll så då kanske man blir av med den också. Då ska det inhandlas ett vitrinskåp för pengarna, och så ska vi försöka få lite ordning i "lilla rummet". Tanken är att keyboarden ska få flytta in där när soffan flyttar ut, så att den slipper stå i vardagsrummet.

Inga kommentarer: