fredag, september 23, 2011

Kick off och kakelplattor

Såhär en fredag kväll kan jag se tillbaka på en vecka som varit fullmatad med massor av grejer. Synd att säga att man hinner bli uttråkad. Ska ta det från början.

I måndags jobbade jag på Skogsstjärnan. Trevligt som vanligt. På kvällen skrev vi papper hos mäklaren. Så nu har vi bläck på pappret på att vi blir av med lägenheten. Vi går med viss förlust, men det hade vi nästan räknat med så vi är mest glada att vi blir av med den utan allt för stor förlust.

I tisdags var jag på Kick-off med jobbet. Vi startade 08.30 på morgonen och jag var inte hemma förrän 21.53 på kvällen så det var verkligen en heldag, men supertrevligt. Under dagen hade vi gruppdiskussioner om vår verksamhet som var givande, sen var det middag på Olympia och sen fick vi lektion i Linedance hos Lucky Kickers på Hävertgatan. Det var hur kul som helst. Svettigt och ganska jobbigt, men väldigt kul :) Så skoj att man fick vara med som timanställd också. Det tackar jag verkligen chefen för.


I onsdags var det verkligen full rulle hela dagen också. Var helt slut från tisdagens bravader så hela dagen började supersent. Jobbade en nätt arbetsdag på fyra timmar. Sen körde jag och hämtade ut mitt nya pass. Blev inte alltför illa faktiskt. Sen hämtade jag ut mina nya glasögon också. Är faktiskt supernöjd med bågen jag valde. Känns som att dom passar mig och min ansiktsform.

Sen var det badrumsrenoveringen ja. Vi fick en offert från företaget vi pratat med där bara arbetskostnaderna låg på 160 000. Det hade vi ju inte råd med sådär innan vi fått betalt för lägenheten så det kändes ganska uteslutet. La upp en förfrågan på offerta och blev fullkomligt nerringd av en hantverkare vid namn Krister, som verkar aningen desperat. Skulle inte tro det nej. Magnus hade redan bokat möte med en annan hantverkare som var och tittade, och efter att han gett oss en offert på samma arbete som den första offerten men för mindre än hälften av kostnaden så fick han jobbet. Men nu ska vi köpa material själva så nu blir det att välja allt en gång till typ. Vi har redan köpt väggkakaklet iofs, men nu är det golvkakel och eventuell bord kvar och badrumsmöbler. Det finns så mycket att välja på så man blir rent snurrig. Men det blir nog superfint i slutändan.

Igår då? Ja, då var vi och pratade med den här hantverkaren och så fick vi kolla upp om vår bokade resa fanns kvar, eftersom det strulat lite med betlaningen av den. Men ser ut som att allt är i ordning. Och jag var på skön massage också. Mona på Kroppsteamet är duktig och trevlig, kan rekommenderas! På kvällen såg jag "Hur många lingon finns det i världen" som var en varm och trevlig film men som också gav upphov till en och annan tår.

Idag har jag och Doris bara myst här hemma. Disk och lite tvätt har vi hunnit med men annars har vi bara tagit det lugnt och gottat oss. Skönt. Lite saker som ska fixas imorgon och sen väntar åtta dagars arbete på raken för mig. Phu! Men det behövs när man ska renovera och ha dubbla boendekostader..... Nu blir det byta sängkläder, gå ut med Doris och ta en dusch innan det är dags att stupa i säng för mig...

Inga kommentarer: