onsdag, september 07, 2011

Veckans utmaningar



Som hundägare är det verkligen imponerande väder den här veckan. Tur att Doris fick ett nytt fint regntecke från Ullared som hon kan ha på sig. Vi brukar inte klä henne, men regnar det riktigt rejält så tar det en hel dag för hennes tjocka päls på ryggen att torka, så då är det bra att kunna skydda åtminstone den delen från vätan. Plus att det var så himla snyggt också :)

För övrigt så löper Doris, vilket är lite tråkigt och kräver en del extra städning. Så hon får inte ligga i sängen för tillfället. Kanske tur för henne så att hon slapp lägga sig på spikmattan som låg i sängen häromkvällen. För det gjorde jag, och det gjorde ont! Däremot verkar det som att en av få saker som lugnar henne är när jag sitter vid pianot och spelar och sjunger. Hon gillar det och lägger sig nedanför och snusar. Mysigt. Får kanske köpa en notbok med nya noter så att jag får nåt nytt att spela, haha.

Finns ett spel för androidtelefoner som ALLA pratar om just nu också, Wordfeud. Typ alla på min Facebooklista verkar spela detta spel, som även jag fastnat för och tyckker är superroligt. Tyvärr får jag fort ont i ögonen och blir trött i dom. Märkte också när vi spelade tennis att jag hade konstig perspektivuppfattning. Så jag kollade upp det där, och det visade sig att jag behöver nya glasögon. Långseendet och synen på vänster öga ret allmänt har försämrats. Så idag blir det att kolla upp om jag kan hitta några nya snygga bågar, annars får jag återanvända ett par jag har som knappt är använda. Så det är dagens att göra.

Veckans att göra är att skaffa ett nytt pass. Mitt har gått ut och det stundar en Turkietresa vecka 44. Den vill man ju inte missa. Ska försöka läsa in mig lite mer i min bok också, men kan ju bero på problemet med synen då att det inte riktigt fungerar med läsningen.

Och lägenheten ja, hur går det med den? Har haft två visningar i veckan, varav den ena verkat vara intresserad iaf. Har också fått en fråga om var mina gardiner är köpta, haha. Sen har vi tydligen bytt mäklare utan att själv veta om det. Det var ju lite intressant. Imorgon ska vi träffa vår bankman (eller kvinna iofs) och gå igenom alla lånepapper på huset och kanske strypa amorteringen på lägenhetslånet.

Inga kommentarer: