fredag, september 02, 2011

Fredagsledig

Ja, idag har jag njutit av en ledig dag. Något min kropp verkligen behövde efter att ha kännts aningen utarbetat med hälsporre och migränkänningar och ont i skuldran och lite annat smått och gott. Behövde röra på mig och rensa skallen. Och sova. Samtidigt. Hur ska det gå ihop?

Magnus var snäll och gick morgonrundan med Doris som väckte mig och var en riktig liten terrorist tills hon fick komma ut. Visade sig att hon börjat löpa, vilket kan vara en förklaring till att hon är lite extra mammig och uppmärksamhetskrävande. Jag gjorde riktig ledighetsfrukost med rostat bröd och fil med mussli, och mycket kaffe såklart :)




När vi var på Ullared i helgen så köpte vi tennisgrejor, vars ett racket och bollar. vi har spelat badminton några gånger innan, men jag tycker att tennis är roligare och att det är lite tyngre och ger lite mer träning. Så vi bestämde oss för att prova på. Så idag spelade vi en timme på Olympiahallen. Inte nån direkt avancerad tennis, mest lite provslag, men man fick upp värmen rejält och blev andfådd och trött så det kändes ändå som att det gjorde nytta. Och jag tyckte att det var roligt. Så om jag får bestämma så blir det fler gånger. Säg gärna till om det är nån annan där ute som vill spela med mig, kanske när Magnus inte kan. Kanske kan det bli en fast bantid bokad framöver, den som lever får se. Alltid roligt att hitta träningsformer som man tycker är roliga. och jag fick inte ont i foten ett dugg :) Däremot känner jag mig ganska trött nu, och är väldigt trött i benen. Gått två hundrundor efter det också.

Sen har vi varit och tittat lite på kakel idag. För att få en ungefärlig idé om hur vi vill att badrummet ska se ut och för att få en ungefärlig idé om vad det kan tänkas att kosta. Verkar inte bli så dyrt som vi hade trott faktiskt, och det är alltid positivt. Om vi sen dessutom kan få bra rabatt om vi köper i förväg på kakeldagarna i Ödåkra och kanske kan utnyttja lite personliga kontakter så kan vi kanske få ner det ytterligare. Finemang :)

Nu ska jag gå och byta sängkläderna till rena, mörka lakan och leta fram Doris löpskydd så att jag slipper få blodfläckar i sängen. Hon hoppar upp efter att vi somnat så är lite svårt att styra över. Sen blir det kanske ett par sidor bok om jag orkar. Läser just nu "Drottningoffret" av Hanne-Vibeke Holst. Den är tjock och ganska tung så det tar lite tid, men har hört mycket om författaren och hört henne själv läsa ur boken och den verkar väldigt intressant. I helgen är det jobb som gäller, och kanske kolla på snygga golv?

Inga kommentarer: