tisdag, april 17, 2007

tankar om uppkörning...

En vecka kvar nu, och jag har inte hunnit bli nervös än. Tror att jag blir det typ fem minuter innan det är dags. Men nu har jag betalt in avgiften till vägverket iaf, så nu är det liksom ingen återvändo. Pengarna vore det som skulle gräma mig mest om jag inte klarar det. Min nya säng kostar 1500, och att köra upp en gång till går på 1200, så då blir det ingen säng före midsommar i alla fall.

Det här med körkort är märkligt. Jag har aldrig haft ett så jag ser mig inte som en människa som kör bil till saker. Märkligt. Men ibland känner man att man hade haft bra nytta av det. Som när man vill hinna jobba en och en halv timme före ett möte, eller kunna vara med på bara en halv scouthelg. Det verkar vara en bra merit att skriva i sitt cv att man har körkort också, så det är bara till att hoppas på att det ger lika mycket möjligheter som det verkar.

Många i min ålder som har körkort är så himla lata. Så fort man har körkort är det helt omöjligt att åka buss nånstans och fullständigt otänkbart att gå eller sykla, såvida inte syftet är att man ska kunna intaga alkoholhaltiga drycker. Fast jag har ju ingen bil, så jag har ingen möjlighet att förändra mina vanor sådär radikalt. Kan vara bra att kunna låna mammas bil för att åka till citygross och månadshandla typ, för då är det faktiskt ganska jobbigt att ta bussen.

Nu när jag snart ska flytta så är det bra om jag har körkort. Det är så jobbigt att behöva be andra att köra till en hela tiden. Sen hade det juvarit skönt om man kunde köra en del dagar, i alla fall helger, till jobbet i sommar så att man slipper ta bussen till och från landskrona varenda dag. Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag snart kan bli en i de försoffades skara och stöna över att behöva ta bussen.

Inga kommentarer: