lördag, april 28, 2007

Tankar om livet...

Oj, vilken flummig rubrik jag fick till idag då. Så där lagom helgslö som man är, så kommer märkliga funderingar till ytan. Den första måste vara hur jag kan ha tid att blogga så här mycket när jag aldrig har tid över till något annat, vilket det känns som.

Just nu aningen rastlös. Börjar vänja mig vid den dagliga rutinen att gå upp och jobba, men idag är man ju ledig. Varit lite rastlös och inlett nån slags "fixarnoja" medans Magnus låg och sov, och nu har han pallrat sig upp och gör deklarationen i köket, så han är fortfarande lite tråkig, men det blir förhoppningsvis pengar tillbaka för det, så då får man väl kanske lida lite.

Maria sa något för ett tag sen om att våra liv inte alls "klickar" med varandra. Det känns som att mycket är så just nu. Magnus kommer hem när jag går till jobb och går till jobb igen när jag kommer hem på kvällen typ. Har fått ett antal kommentarer om min tråkighet när jag sagt till folk att jag bara vill vara hemma och umgås, men då är det i regel från folk som har kille med dagjobb och där man har lite mer gemensam tid i övrigt.

Jag förstår egentligen inte heller mitt behov av att ursäkta mig för att jag hellre stannar hemma och gosar i tv- soffan än går ut och röjer eller vad det nu handlar om. Känner jag inte för fest så är det väl lika bra att jag inte går på fest? Eller? Det känns farligt när man inte vågar säga nej till saker som man verkligen inte vill eller orkar bara för att man inte ska få dåligt samvete efteråt. En vän ska väl kunna acceptera ett nej? En vän ska kunna acceptera att man inte är i toppform jämt också.

Just nu händer det så mycket i mitt liv. Två jobb, studier och scouter, körkort, flytt och allt annat. Det gör att jag är ganska fokuserad på att ta hand om mig själv just nu, tror att det kallas för självbevarelsedrift faktiskt. Har så många chanser framför mig nu som jag inte haft innan att jag måste prioritera och fokusera på dem. Allt annat får komma sen. Mitt liv "klickar" helt enkelt inte med alla andras, men så är det. Det förstår en god vän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lite vitt torkat dreggel ur magnus mun hade varit skitkul..

Anonym sa...

tack för den jätte fina bilden här på mig då.....