måndag, februari 25, 2008

carpe diem! (men jag hinner ju aldrig ifatt!)


Jaha, här sitter man då igen och funderar över livet och ska försöka skriva ner nånting smart. Försöka duger ju... Inspirerad av Eva ska jag försöka bli lite flitigare med bloggandet. Åtminstone en vecka till innan jag börjar jobba heltid...

Hade riktigt rolig tjejkväll i fredags, åtta tjejer i min lägenhet. Sen fortsatte vi på stan. Var riktigt skönt att umgås utan killar. Missförstå mig inte, jag älskar killar, men inget går upp mot riktigt tjejsnack emellanåt. Vi blev fulla och glada, dansade lite Macarena och skrattade i massor, precis som det ska vara. Tror att det var flera av oss som behövde umgås utan killar.

Jag ska ju då inte bli sambo i alla fall. Åtminstone inte just nu. Fel timing. jag och Magnus är ganska överens om hur vi vill ha det för en gångs skull (kors i taket) och jag har kännt nåt slags inre lugn sen det brakade löst ordentligt och vi pratade om det. Vill få lite tid i min egen bostad under en sammanhängande period på över två månader då jag faktskt har råd att fixa till lite. Vill köpa två nya mattot, och så rev jag ner lampan i hallen mad dammsugaren i fredags och fick glassplitter i hela lägenheten så det behöver jag också köpa en ny. Skönt att kunna stå på egna ben lite. har krävts en hel del hjälp av mina föräldrar för att hålla mig på benen det här året.

Kommer att krävas den här månaden också, men sen :-) Ska bli skönt att få lite rutiner och nåt att göra också. Det är otroligt vad trött man kan bli på sig själv och hur slö man kan bli av att bara gå hemma. Den här veckan har Jennie varit hemma så hon har rastat mig lite. Var ute och gick två timmar i onsdags kväll också så lite uppryckning har man väl visat tecken på. Är väl så lagom dags nu när man ska börja jobba på dagarna istället.

Inga kommentarer: