onsdag, mars 19, 2008

Blub blub blogg

Tur att vi äntligen har hittat ett sätt att kommunicera nu. Jag bloggar mina tankar, Magnus läser dom. Om jag har tur (eller otur beroende på vad jag skrivit). Så nu har vi iaf en envägskommunikation. Återstår att han börjar blogga för att vi faktiskt ska kommunicera med varandra.

Precis när jag funderade på att dra in Hyresgästföreningen för att få lite gjort i min lägenhet äntligen så ringer fastighetsskötaren mig på jobb (tur att jag mailat honom mitt direktnr igår för att jag ville ha kontakt). Dom har tydligen stått och bankat på mig hela morgonen, men jag var inte hemma så jag är ju helt clueless (som vanligt). Iaf så har grannarna ovanför fått en vattenläcka som runnit ner i mitt vardagsrum. Hantverkare inkallade med omedelbar verkan.

Fick köra hem och överlämna extranycklar så att dom kan ta itu med allt varmvattnet som ligger i min vägg och under halva mitt golv. På köpet får jag lagt nytt parkettgolv och tapetserat om i vardagsrummet. Himmel vad olycklig jag blev, eller inte. Ska bli skönt att få nåt gjort och nu har dom inget val längre.

Inte varje dag man kan ha tur i oturen. Min kollega Mariette påstår att man drar till sig saker som man vill ska ske, dvs, jag har dragit till mig fukt genom väggen eller? Hmm... Vet inte om jag tror på det där, men lite skadeglad mot hyresvärden är jag allt. Och skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen, eller hur var det nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo jag får väl börja blogga jag också :P hehe

Jorma sa...

Påpassligt värre, hoppas det blir snyggt fixat i resten av lyan också ;)
Glad påsk!