onsdag, mars 26, 2008

Kan jag hjälpa dig?

Jaha, vad ska man svamla om för smart här idag då?

Gud vad man kan bli trött på att vara trevlig mot folk. Speciellt en dag som den här när man är allmänt aptrött ändå. Jobbar man på kundtjänst måste man vara glad, trevlig och käck precis hela tiden. Ibland kan man bli så trött på sin egen munterhet att man håller på att kräkas. Så är det idag. Känner mest för att vara tjurig och osocial idag, men det går ju inte riktigt.

Efter jobbet kan jag inte heller åka hem och tjura. Glömt min kalender hos mamma så den måste jag hämta, ska åka hem till till pappa också och tejpa en flyttlåda i botten, så att inte mina saker trillar ut när jag ska lyfta den. Ska hem om i lägenheten och se hur det ser ut också. Hyresgästföreningen har rått mig att anteckna hela händelseförloppet allt eftersom.

Sen ska jag lämna min klocka på lagning, fixa nåt litet att äta och ha scouterna. Om det nu kommer några ungar idag. Dom har ju påsklov den här veckan. Efter det ska jag på Tivoli på stand up. Jösses, vilken dag det blir.

Är man konstig om man känner för att tjura ibland? Om man bara känner för att dra täcket över huvudet och skita i allt. Är man konstig då? Hmm. Fast iofs... jag har ju alltid varit konstig så det är väl en obetydlig skillnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha du kan ju alltid grimasera, det ser dom ju inte genom luren. Så långe du låter trevlig och glad :D // Julia