torsdag, mars 27, 2008

Grisiga kärleksaffärer och komiska funderingar

Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin. Eller hur var det nu? jag känner i alla fall att jag förmodligen hittat min gris åtminstone. Den där känslan av att bara krypa tätt intill och känna hans värme, dra in hans lukt. Så härligt.

Var på Comedyclub kväll igår. Några nya ansikten och nåt känt. Tänkte förmedla, och eventuellt reflektera en aning kring, de tankar som kom upp under kvällen. Var en del som var en aning långsökta (som Peking = pointing, haha) men några var också riktigt tänkvärda.

1. Om man inte får sälja "chokladbollar" för att dom innehåller för lite choklad för att få heta så, hur mycket neger ska man då ha i för att få kalla det negerbollar?
Och när vi ändå är inne på temat negerbollar, så är det ingen "neger" som klagar på det namnet. Vi har ju döpt nåt av det godaste som finns efter hans ädlare delar!

2. Om en fullvuxen björn sover sex månader i sträck, hur många veckor är han då morgontrött efteråt? Och hur länge sover en tonårsbjörn? Tål att tänkas på.

3. Det är ett tecken på att man börjar bli gammal och få hängbröst om man kan få en blyertspänna att stanna om man fäster den under bröstet. Hur gammal är man då om man får två whiteboardpennor och en tavelsudd att stanna kvar där?

4. För att fortsätta lite på ovanstående fråga så kan man ställa sig en fråga som jag garvade ganska bra när min mamma frågade mig. Vad heter Whiteboard på engelska?

Inga kommentarer: