söndag, mars 28, 2010

Från Gardell till Joddla....



I fredags kväll var jag på konserthuset och såg Jonas Gardells föreställning "Trafikplats glädjen". Den fick dåliga recensioner i Helsingborgs Dagblad, där kritikern tyckte att det var för mycket skämt och för lite allvar. Men jag tycker att det är skickligt hur Gardell kan blanda komik och tragik på ett så fängslande sätt. Plus att det är väl först och främst roligt man vill ha när man går på en av hans föreställningar. Skrattade mycket gjorde jag i alla fall :)

Känns som att jag aldrig är ledig nu för tiden så är verkligen nöjd med utbudet den här helgen. Sov till halv elva igår. Sååå skönt. Doris är hos min mamma så hade hela huset för mig själv. Åkte och storhandlade på citygross, städade köket och körde en maskin tvätt. Sen var vi ett gäng npå 18 pers som var och åt på Haket. Oxfilé på spett med klyftpotatis. Mycket mums :) Dom av oss som hade fått tag i biljetter till Joddla med Siw på The Tivoli fortsatte sen dit. Sjukt mycket folk. Börjar bli för gammal för att stå och trängas bland fulla och svettiga männsikro som står och hoppar. Fick vuxenpoäng som tänkte på morgondagen och åkte hem vid midnatt.

Idag har det inte gjorts många knop. Tvättmaskinen har snurrat en tur och jag har lagat mat och sorterat alla Magnus papper. Plus gjort påskägg till hela familjen. Nu återstår mina egna papper och att betala mina räkningar. Detta ska göras under tiden jag packar in den rena tvätten i klädkammaren och ser på Johan Falck. Kanske blir det lite påskpynt också.

1 kommentar:

sponsrabamse.nu sa...

KOLLA HÄR SÅ BRA!!!
http://sponsrabamse.blogspot.com/
http://sponsrabamse.blogspot.com/
http://sponsrabamse.blogspot.com/