tisdag, mars 23, 2010

Ledig dag


Tror ni att jag kan lära mig att gå i dom här skorna? Sjukt snygga och inte speciellt dyra, men det där med stilettklack är verkligen inte min grej. Plus att jag är klumpig och förmodligen kommer att skada mig....

Idag är jag ledig. Känns som att jag alltid är på jobbet typ. Fast förra veckan var jag på en och en halv dags kurs, och eftersom jag jobbade helgen var jag ledig i fredags. Men då var jag hos farmor, så var ju inte direkt så att man hade en lugn dag hemma och kunde gå och pilla med saker. Brukar försöka få in en skogsrunda med Doris på lediga dagar, men det blir nog inte av idag heller. Blåser som attan och hänger regn i luften.

Försökt att få tid hos barnmorskan och suttit i långa telefonköer men idag hade jag tur och kom fram direkt och fick en tid redan i eftermiddag! :) Så nu står det på schemat att köra igång en maskin tvätt och en med disk och duscha och hitta nåt att ha på mig. Har arbetskläder på jobbet så annars slänger man bara på sig nåt på morgonen eftersom man ändå ska byta snart igen.

Har sjukt ont i min armbåge så skulle nog behöva lite vila, eller läkarvård kanske. Har haft detta innan, men då har det alltid gått över inom några dagar. Nu sitter det i, och eftersom jag jobbar heltid har jag dålig möjlighet att vila armen. Ska jobba heltid till sista Maj så det känns inte som ett alternativ att ha ont till dess. Smörjer med voltaren gel och det dämpar smärtan. Ska vila armen över helgen nu och är den inte bättre då så blir det nog att gå till doktorn. Men har ju inte direkt möjlighet att vara hemma från jobbet ändå. Jag är timanställd. jag får ingen sjukpenning.

Ska skicka in papper till försäkringsbolaget på Doris så att vi får hjälp med kostnader för hennes veterinärbesök och ögondroppar. Och sen fick jag bilen fixad på nybilsgfarantin. Dom bytte hela dörren och lackade. Tyvärr i fel färg så nu ska den lämnas in igen för att åtgärdas. Hur kan man lacka den i fel färg om man har rätt nyans hemma? Klantar.

Inga kommentarer: