måndag, mars 29, 2010

Så trött idag... Sovit sjukt dåligt inatt. Främst kanske på grund av att jag låg vaken och läste ut min deckare inatt. Kom på att jag bara hade två kapitel kvar när det var dags att släcka. Ministermordet var en spännande deckare, som handlar om att Danmarks utrikesminister blir mördad på sin joggingrunda, ett mord som visar sig höra ihop med mordet på en prostituerad från Litauen.

I boken följer man journalisten Karin Sommer. GreteLise Holm har skrivit fler böcker med henne i huvudrollen. Det här är den fjärde hon skrivit och den andra jag läst. Den första jag läste heter Ömorden och handlar om ett mord på ett ålderdomshem. Båda är mycket spännande och kan rekommenderas.

Jag tycker att det är skönt att läsa deckare när jag har mycket annat i huvet, för det är lätt att koppla bort det och komma in snabbt i handlingen. man behöver oftast inte anstränga sig så mycket. Är ganska mycket på jobbet nu. Ska jobba hela påsken. Så blir väl att börja på en ny deckare ikväll, haha. Dock ska jag inte läsa halva natten. Ska upp tidigt imorgon för Doris ska lämnas på dagis innan jobb.

Bilen ska lämnas in igen också så förhoppningsvis får jag rätt färg. Hoppas på att få tillbaks den innan påsk för annars kan det lätt dra ut på tiden. Håll tummarna allihopa är ni snälla :)

Försökte lägga upp en bild på boken, men det vill inte fungera :( men den finns på både bokus och Adlibris, samt i min bokhylla :)

Inga kommentarer: