torsdag, mars 18, 2010

jobba, jobba, jobba


Nu äntligen kom bilden på ringen med. Den är i titan, med tre diamanter. Ville inte ha i guld, eftersom jag nästan aldrig bär andra guldsmycken.

På sista tiden har det inte blivit tid till mycket alls. Jag har jobbat heltid hela veckan, och jobbade massa extra utöver min halvtid förra veckan. Har jobbat 133 timmar den här månaden. Nu ska jag inte ta fler extratimmar, för igår fick jag beskedet att jag går kvar på mitt vikariat på heltid fram till den 19e April. eventuellt längre. Ska jobba hela påsken också.

Himla tur att vi klippte till på en plats på hunddagis till Doris två dagar i veckan. Är ju två dagar i veckan som vi får problem med, som Magnus inte är hemma alls. Doris har varit på dagis två dagar denna veckan och det har funkat bra och hon tycker att det är superroligt och är jättetrött när man hämtar henne.

Igår eftermiddag och hela dagen idag så har jag varit på delegering bas utbildning och gjort kunskapsprov i läkemedelshantering, så nu har man snart fulla befogenheter på jobbet också. Det var egentligen min lediga dag idag för jag ska jobba helgen, men nu fick jag ledigt imorgon istället och ska passa på att köra till farmor.

Ikväll är jag lite halvtjurig för att Magnus inte är hemma. Det är enda kvällen vi har som ingen av oss ska upp tidigt dagen efter innan måndag, och vi har knappt sett varandra på hela veckan. Vet inte var han är, men hade ju varit trevligt om han var hemma lite, eftersom jag redan tillbringat alla kvällar själv den här veckan. Kruxet när jag jobbar heltid är att Magnus sover när jag går och går till jobbet innan jag hinner hem igen på eftermiddagen. Sjukt trist. Sen är det ju såklart så också att vi jobbar varannan helg båda två, men såklart inte samma helg. Men men... Skönt att ha nåt att göra, och skönt när lönen kommer :) Varit lite tomt på kontot nu sen Österrike....

Inga kommentarer: