lördag, augusti 06, 2011

Augusti

och väldigt längesen jag skrev nu känner jag. Vad händer? Jag har sjukt mycket att göra och dålig tid att blogga om det, men nu har jag en liten snutt lördagskväll kvar innan läggdags....

Den här veckan har jag bara varit ledig i tisdags, och då passade jag på att åka upp till Rinkaby och häls på över dagen på WSJ. 38000 scouter på samma ställe är häftigt, och stort. Brände mig aningen i den starka solen på fältet och har nu en sedvanligt fjällning pågående på näsan.

Under tiden som jag var där så var Magnus his mäklaren och skrev på papper för huset vi ska köpa. Så nu är papper och allt klart och kontantinsatsen ska betalas in i dagarna. Det blev Mörarp igen, precis som vi ville. INget stort hus, men fullt av möjligheter och det går bra att bygga ut. Ska bli skitskoj att kunna påverka sitt eget boende. Fick det för under utgångspriset också så vi är nöjda.

I onsdags var jag helt slut. Jobbade lång dag och hann bara hem och sitta på balkongen i typ 20 minuter och sen var det in i duschen och byta om och sen kasta sig på cykeln. Middag och några öl på stan är inte fel. Släpade upp cykeln för Bergaliden och trampade hemmåt i mörkret och kunde konstatera att jag måste ha lampor på nya cykeln till nästa gång.

Torsdag och fredag har det bara varit jobb för hela slanten och idag efter jobb fick jag göra mig i ordning lite snabbt igen inför middag hos bästa svägerskan i Bjuv med hela Jönsson-ligan. Trevligt, som vanligt och mätt och trött blev man. Nu sitter jag här och funderar på hur mycket sängen och boken kallar. Är två jobbdagar kvar tills jag får vara ledig tis och ons.

Slänger redan nu ut en förfrågan också. Om nån har flyttlådor över så behöver vi en bunka snarast, inför fotografering och visning av vår lägenhet.

Inga kommentarer: